Удосконалення методичної
майстерності –
це передусім самоосвіта,
особисті ваші зусилля,
спрямовані на підвищення
власної культури праці
і в першу чергу культури
мислення.
В.Сухомлинський
Удосконалення рівня професійної компетентності – один з основних напрямків
реформування системи освіти. Головні нормативно-правові документи Міністерства
освіти і науки України свідчать: педагогічні та науково-педагогічні
працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну
майстерність, загальну культуру; підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників, їх професійне самовдосконалення – важлива умова
модернізації освіти .
Виходячи з цього, головними
завданнями післядипломної педагогічної освіти та методичних служб стали питання
стимулювання самоосвіти і саморозвитку педагогічних кадрів та надання своєчасної
методичної допомоги у даному напрямку.
Таким чином, основною формою
удосконалення рівня професійної компетентності вчителя є професійне
самовдосконалення шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності.
Сучасна педагогіка має потребу у
висококваліфікованих спеціалістах, які здатні творчо підходити до організації
навчально-виховного процесу та досягати високих якісних результатів.
Виходячи із вищесказаного, можна
зробити висновок, що виникає потреба у досконалій організації та управлінні
самоосвітньою діяльністю педагогів.
Тому однією із задач післядипломної освіти педагогів
є удосконалення роботи у міжкурсовий період за темою самоосвітньої діяльності
шляхом стимулювання самоосвіти, саморозвитку та пошуку шляхів самореалізації
особистості вчителів. Педагогічні працівники повинні бути здатні до
беззупинного самовдосконалення, орієнтованого на відповідність динаміці
дійсності.
Завдання
удосконалення професійної компетентності педагогічних кадрів, підвищення їх
наукового та загальнокультурного рівня вирішуються через систему методичної
роботи. У створенні особистісно орієнтованої системи професійного зростання
вагому роль відіграє організація самоосвітньої діяльності. Завдяки моніторингу
особистої педагогічної діяльності йде накопичення інформації про рівень якості
самоосвіти педагога. Таким чином , у кожного педагога з’являється
можливість прогнозувати та моделювати особистий розвиток, забезпечуючи
безперервне професійне зростання.
Самоосвіта – це безперервний
процес саморозвитку та самовдосконалення педагогів.
Самоосвіта вчителя є основною
формою підвищення педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення
знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої
самоосвітньої роботи. Самоосвіта здійснюється індивідуально або колективно.
Суто індивідуально її може виконувати високорозвинена особистість, діяльність
якої продуктивна і творча.
Самоосвітню діяльність можна розглядати як сукупність декількох «само»:
Ø Самооцінка
– вміння оцінювати свої можливості;
Ø Самооблік
– вміння брати до уваги наявність своїх якостей;
Ø Самовизначення
– вміння вибирати своє місце в житті, в суспільстві, усвідомити свої інтереси;
Ø Самоорганізація
– вміння знайти джерело пізнання й адекватні своїм можливостям форми
самоосвіти, планувати, організовувати робоче місце та діяльність;
Ø Самореалізація
- реалізація особистістю своїх можливостей;
Ø Самокритичність
– вміння критично оцінювати переваги та недоліки власної роботи;
Ø Самоконтроль
– здатність контролювати свою діяльність;
Ø Саморозвиток
– результат самоосвіти.
Шляхом
досконалої організації самоосвітньої діяльності постійно удосконалюється
професійна майстерність вчителя і, як наслідок,
формується авторитет педагога серед учнів, батьків, колег. Творчо
працюючий педагог сам створює свій особистий імідж.
Досконала
організація самоосвіти залежить від багатьох факторів. Багато залежить від
мотивів самоосвіти, об’єктивної і
суб’єктивної значущості, теоретичної і
практичної підготовки, ступеня оволодіння вміннями здійснювати самоосвітню роботу, фізіологічного й
емоційного стану та інших факторів.
Немає коментарів:
Дописати коментар