Організація НВП


Сучасні освітні зміни відбуваються в умовах переходу людства до інформаційного суспільства.  За цих умов зростає роль інформації та інтелекту, надається пріоритет розумовій праці. Освіта стає визначальним фактором соціального статусу, а освічена молодь – рушієм суспільних змін. На формування такої особистості і спрямована робота Созонівського ліцею
Завдання  на  2021/2022навчальний рік.
 Виходячи з вищезазначеного та розв’язуючи завдання державного законодавства,  нормативних документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту  України,  місцевих органів управління освітою на 2016/2017 навчальний рік педагогічний колектив продовжує роботу над науково-методичною проблемою: «Формування інноваційного освітнього середовища шляхом розвитку ключових та предметних компетентностей учасників навчально-виховного процесу».
 Для реалізації науково-методичної проблеми робота педагогічного колективу буде спрямована на вирішення таких основних завдань:
-            модернізація форм, змісту й методів розвитку професійної компетентності педагогічних працівників у міжкурсовий період, підготовка їх до роботи в сучасних умовах;
-            проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, вивчення і узагальнення їх перспективного педагогічного досвіду та його впровадження, залучення кращих із них до конкурсів професійної майстерності, навчально-методичної та науково-дослідної роботи;
-            проведення масових, методичних заходів: семінарів, конференцій, конкурсів, виставок, творчих зустрічей,  фахових конкурсів для педагогічних працівників  тощо з метою популяризації прогресивних ідей та практичного досвіду, заходів, поширення інформації щодо дослідно-експериментальної, науково-пошуко­вої роботи та інноваційної діяльності педагогічних працівників;
-         формування електронної бази даних щодо перспектив­ного педагогічного досвіду та інноваційної діяльності педагогіч­ного колективу і окремих працівників;
-           створення сучасних фондів навчальної, довідкової, методичної, психолого-педагогічної, наукової, науково-попу­лярної, художньої та іншої літератури і періодичних педагогічних видань;
-           висвітлення в засобах масової інформації, фахових виданнях  інноваційної діяльності окремих педагогічних працівників і проблем розвитку освіти в НВК;
-           здійснення методичної роботи щодо підвищення професійної компетентності молодих спеціалістів; вивчення потреб і надання практичної допомоги педагогічним працівникам в період підготовки їх до атестації; участь у роботі атестаційних комісій;
-           координація діяльності методичного кабінету і методичних формувань;
-           здійснення організації апробації та моніторингових дос­ліджень навчально-методичного забезпечення дошкільної осві­ти, підручників, навчальних посібників та іншої навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів, створених науково-методичних матеріалів на допомогу педагогічним працівникам;
-           моніторинг якості загальної середньої освіти, рівня на­вчальних досягнень учнів, їх відповідності Державному стандарту початкової загальної освіти та Державному стандарту базової і повної за­гальної середньої освіти;
-           моніторинг стану психічного і фізичного розвитку дітей дошкільного віку, набуття ними життєвого досвіду та вироблен­ня вмінь і навичок, необхідних для подальшого навчання; стану організації педагогічного процесу і науково-методичної роботи;
-           проведення  різних форм методичної роботи з теорії та практики психології і соціальної роботи;
-       забезпечення дотримання вимог Державного стандарту середньої освіти;
-       впровадження  та реалізація освітніх програм «ІNTEL: навчання для майбутнього», «Міcrosoft: партнерство в навчанні»;
-           активне залучення  педагогів НВК  до участі в фахових конкурсах «Учитель року», «Педагогічна Надія»,  «Класний керівник», розробивши систему стимулювання для категорії учасників;
-       удосконалення фахової майстерності через збагачення  досвіду та використання спадщини В.О.Сухомлинського;
-       організація  спілкування з учнями на принципах партнерства і поваги до особистості школяра;
-       створення обстановки інтелектуально насиченого середовища, атмосфери співтворчості, взаєморозуміння та підтримки;
-       впровадження елементів новітніх освітніх технологій навчання;
-       удосконалення роботи з обдарованими учнями;
-           організація діяльності наукових товариств учнів, підготовка і проведення олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів тощо; організація підготовки команд та окремих учнів до участі їх у наступних етапах змагань;
-       розширення сфери спілкування учнів  з діячами культури, працівниками правоохоронних органів, фахівцями соціальних служб, представниками різних професій;
-       формування основних навичок збереження життя і здоров'я дітей;
-       сприяння творчій активності учнів, формувати у них стійкого інтересу до предметів, підвищення якості знань, умінь і навичок;
-       удосконалення діяльності бібліотеки щодо інформаційного забезпечення всіх аспектів навчально-виховного процесу;
-       поповнення навчальних кабінетів сучасними методичними та дидактичними матеріалами;
-       надання психолого-педагогічної допомоги батькам, активізувізація  участі батьків у різноманітних формах позаурочної діяльності;
-       продовження роботи по забезпеченню співпраці з громадськістю, науковими установами, які розташовані на території Созонівської сільської ради з метою забезпечення належного освітнього середовища для вихованців НВК.


 Навчальний план Созонівського НВК  на 2017/2018навчальний рік враховує основні вимоги закону України «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Державного стандарту початкової загальної середньої освіти, Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Він спрямований на реалізацію освітніх потреб особистості і суспільства, розрахований для 5-денного режиму занять в 1 - 11 класах. Тривалість уроків для учнів 5 - 11 класів по 45 хвилин, для учнів 2 - 4 класів - 40 хвилин та 35 хвилин для учнів першого класу. В плані збережено традиційний перелік навчальних предметів і обсяг їх вивчення з огляду на реальне навчально-методичне забезпечення.
У Созонівському НВК станом на 1 вересня 2017 року навчається 169 учні у 1-11 класах, причому 4 учні 10 класу будуть навчатися за індивідуальним навчальним планом за програмою загальноосвітньої школи. Щодо забезпечення рівного доступу до якісної освіти осіб з особливими потребами для п’яти учнів з ООП організовано інклюзивне навчання, один учень навчатиметься за індивідуальною формою навчання. Наповнюваність учнів по класах:
1 клас – 19 учнів,  2 клас – 22 учнів, 3 клас – 18 учнів,  4 клас -  14 учнів
5 клас – 20 учнів, 6 клас – 15 учнів, 7 клас – 17 учнів, 8 клас – 12 учнів,
9 клас –  21 учнів, 10 клас – 4 учнів, 11 клас – 7 учнів
Робочий навчальний план враховує основні вимоги  Законів України «Про загальну середню освіту»,   «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти»;  постанови  Кабінету  Міністрів України  від 27 серпня 2010 року  № 778  «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад»;     постанови  Кабінету  Міністрів України  від 20 квітня  2011 року  № 462  «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»;     постанови  Кабінету  Міністрів України  від 23 листопада 2011 року  № 1392  «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;   Державних санітарних правил і норм улаштування,    утримання загальноосвітніх навчальних закладів та    організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН    5.2.008-01);   наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних  навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів  спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні  окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.03.2002 за  № 229/6517;  наказу Міністерства  освіти  і науки  України від № 8 від 12.01.2016 р. «Про  затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в ЗНЗ»;   листа  Міністерства  освіти  і науки  України № 1/9-315 від 07 червня 2017 року «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів».
На 2017/2018 навчальний рік робочі навчальні плани розробляються:
·                     для 1-4 класів - за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572 (із змінами);
·                     для 5-9-х класів - за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (із змінами);
·                     для 10-11-х класів - за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 (із змінами).
Для дітей з особливими освітніми потребами робочі навчальні плани складаються:
§     для підготовчого, 1-4 класів - за Типовими навчальними планами спеціальних ЗНЗ для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), затвердженими наказом МОН від 28.01.2014 № 80 (зi змінами);
§     для 5-8 класів - за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН від 22.04.2014 № 504 (зi змінами);
Навчальний заклад забезпечує неухильне виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 646 «Про затвердження інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку», діти шкільного віку, що проживають на території Созонівської сільської ради  повністю охопленні різними формами навчання. Створено умови щодо організації регулярного безкоштовного підвезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників загальноосвітніх    навчальних закладів, які цього потребують

 Структура 2017/2018 навчального року
Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту» 2017/2018 навчальний рік розпочинається 1 вересня святом – День знань – і закінчується не пізніше 1 липня,  а тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо)..
Навчальні заняття організовуються за семестровою системою.
Закінчується навчальний рік проведенням державної підсумкової атестації випускників початкової, основної і старшої школи відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 за № 157/26602.
Порядок вивчення окремих предметів
Повноцінність загальної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної частин навчального плану.
Інваріантна складова сформована на державному рівні, складається з обов’язкових навчальних предметів і розрахована на забезпечення кожного учня соціально-необхідним обсягом і рівнем знань, умінь і навичок.
У 1-7 класах викладатимуться окремі курси «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво», у 8-9 класах вивчається курс « Мистецтво". У межах галузі «Суспільствознавство» в 5 класі вивчається курс «Історія України (Вступ до історії), у 6-му – інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України». Предмети інваріантної складової робочого навчального плану, що не мають цілої кількості годин, будуть викладатися по семестрах шляхом чергування.
У 10-11 класі використовується варіант на­вчального плану універсального профілю, складеного відповідно до академічного рівня змісту освіти, навчальні предмети не є профільними, але є базовими.
З метою реалізації допрофільного навчання передбачено навчальні плани з поглибленим вивченням окремих предметів , в НВК  у 8 класі –української мови та літератури. Запропонований план дасть змогу залежно від потреб учнів комплектувати старші класи за напрямом диференціації: філологічним, а напрям диференціації реалізується в профілі навчання: української філології.
З метою якісної підготовки учнів до здачі ЗНО у варіативній складовій навчального плану для 11 класу передбачено години на вивчення української мови (0,5год год) та історії України ( 1 год).
Інваріантна та варіативна  складові Робочого  навчального плану школи реалізуються у відповідності до гранично допустимого навантаження на учня.  Зміст варіативної складової конкретизовано з урахуванням індивідуальних освітніх потреб учнів, в якій передбачені години на курси за вибором, що плануються з урахуванням інтересів та потреб учнів. Головною метою занять є розширення загальнокультурного кругозору дітей та їх здібностей. На основі опитування та анкетування учнів 8-10 класів з питання профорієнтації та основі опрацювання результатів вступу випускників до вузів з варіативної складової навчального плану виділено години на вивчення «Креслення» у 8 та 10 класах ( по 1 год), за навчальною програмою «Креслення» , затвердженою листом МОН України від 19.11.2013 №1/11-17679.
Для викладання трудового навчання, технологій у 2017/2018 навчальному році визначені такі варіативні модулі:
  у 5 класі - «Технологія виготовлення та оздоблення виробів із  деревини та деревинних матеріалів(способом ажурного випилювання)
 у 6 класі - «Технологія виготовлення виробів, оздоблення об’ємною аплікацією»,   
 у 7 класі «Технологія оздоблення виробів геометричним різьбленням»,
у 8 класі «Технологія обробки деревини»;
   у 9 класі - «Технологія обробки деревини»
  у 10 класах –«Технологія виготовлення виробів із сучасних деревинних матеріалів»;
  у 11 - класах - «Технологія виготовлення листівок»;
    Змістове наповнення предмета «Фізична культура» школа формує самостійно з варіативних модулів відповідно до статево - вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення, регіональних та народних традицій.
У 2017/2018 навчальному році впроваджуються такі варіативні модулі з фізичної культури:
у 5-х класах - «Футбол» (1 рік навчання), «Баскетбол» (1 рік навчання), «Гімнастика»(1 рік навчання), «Волейбол» (1 рік навчання),  «Легка атлетика» (1 рік навчання);
у 6-х класах - «Футбол» (2 рік навчання), «Баскетбол» (2 рік навчання), «Гімнастика» (2 рік навчання),   «Волейбол» (2 рік навчання), «Легка атлетика» (2 рік навчання);
у 7-х класах - «Футбол» (3 рік навчання), «Баскетбол» (3 рік навчання), «Гімнастика» (2  рік навчання), «Волейбол» (3 рік навчання), «Легка атлетика» (3 рік навчання);
у 8-х класах -  «Футбол» (4 рік навчання), «Баскетбол» (4 рік навчання), «Гімнастика» (4 рік    навчання, «Волейбол» (4 рік навчання), «Легка атлетика» (4 рік навчання);
у 9-х класах -  «Футбол» (5 рік навчання), «Баскетбол» (5 рік навчання), «Волейбол» (5 рік навчання),  «Легка атлетика» (5 рік навчання);
у 10-х класах – «Футбол» (6 рік навчання), «Баскетбол» (6 рік навчання), «Волейбол» (6 рік навчання);                            
у 11-х класах – «Футбол» (7 рік навчання),  «Баскетбол» (7 рік навчання), «Волейбол» (7 рік навчання).
Через варіативні модулі будуть реалізовуватись види спорту, спортивні ігри, ритміка,  тощо.
Поділ класів на групи здійснюється відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 №128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»  (зі змінами – редакція від 01.09.2016р., додаток 2 ) на заняттях з інформатики (2, 3, 5, 7, 9класи) - при наявності в групі не менше 8 учнів.
Типові навчальні плани основної школи передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану через навчальні предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх загальноосвітніх навчальних закладів, та варіативну складову, в якій передбачені додаткові години на навчальні предмети, факультативні заняття.

Таке поєднання інваріантної частини навчального плану і варіативної (шкільного компонента) дає можливість індивідуалізувати навчальний процес на основі досягнення учнем відповідного рівня творчого розвитку, включає кожного у практичну творчу діяльність, готує до самопізнання, свідомого вибору професії, формує морально-естетичне ставлення до дійсності, високі моральні якості громадянина України. 


Розклад уроків на І семестр 2017/2018 навчальний рік


Немає коментарів:

Дописати коментар